В Україні на 180 днів хочуть ввести нову формулу розмитнення “євроблях”. У підсумку розмитнення деяких автомобілів може подешевшати на 300-500 євро. Відповідні нововведення передбачені в законопроєкті “слуг народу” №4643-д.
Документ уже підтримав комітет з фінансів, податкової та митної політики. Незабаром його розглянуть у стінах парламенту. Так, згідно з пропозицією, нова формула матиме такий вигляд:
- Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.
Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:
- машині до 9 років – 0 євро;
- машині 10 років – 25 євро;
- машині 11 років – 50 євро;
- машині 12 років – 75 євро;
- машині 13 років – 100 євро;
- машині 14 років – 125 євро;
- машині від 15 років – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна залежить від його обсягу. Щоб його вирахувати, потрібно обсяг помножити на зазначену нижче ставку:
- ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро
- ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро
- ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро
- ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро
- ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро
Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років із бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.
Отже, за новими правилами:
- машина віком 8 років – 500 євро;
- машина віком 14 років – 625 євро.
За старими правилами:
- машина віком 8 років – 800 євро;
- машина віком 14 років – 1400 євро.
Важливо також зазначити, що за новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ треба буде заплатити не з усієї вартості автомобіля, а тільки з акцизу. Олександр Ковальчук пояснив: це дозволить не тільки знизити вартість розмитнення, а й ліквідувати схему штучного заниження вартості машини. Щоб порівняти правила, замість мита і повного ПДВ потрібно заплатити ще й разовий “штраф” у розмірі 8,5 тис. грн.